Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, 2023 yılı çalışmalarını ve milyar dolarlık şirket olma hedefine ilişkin büyüme stratejilerini anlattı.

Necla DALAN

Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, 2023 yılı çalışmalarını ve milyar dolarlık şirket olma hedefine ilişkin büyüme stratejilerini anlattı. Mavi’nin trendleri en yakından takip eden veya trend belirleyen marka olduğunu ifade eden Yavuz, “Kuzey Amerika ve Avrupa’da operasyonlarımızın olması bu anlamda bizi güçlü kılıyor. Yabancı markaların yöneticileri mağazalarımıza gelip ne yaptığımıza bakıyorlar. Mağaza kameralarında görüyoruz hepsini” dedi.

GLOBALDE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ

Geçen yılı 26,3 milyar TL gelir, 1,8 milyar TL net karla kapattıklarını belirten Yavuz, satışlarının yüzde 88’inin Türkiye, yüzde 12’sinin ise global pazarlardan geldiğini vurguladı. Tüm satış kanallarında büyüdüklerini anlatan Yavuz, perakende başta olmak üzere online, yeni lojistik sistemleri ve teknolojiye yatırım yapacaklarını, Kuzey Amerika ve Almanya öncelikli olmak üzere globalde yeni hedeflerini hayata geçireceklerini açıkladı. Yavuz, “Türkiye’de hazır giyim perakendesinin büyümeye devam edeceğini düşünüyor, yatırım kararlarımızı buna göre şekillendiriyoruz. 15 yeni mağaza açacak ve mevcut mağazalarımızın 10 tanesini büyüteceğiz. Yeni mağaza konsepti ve deneyimlere yatırım yapacağız” değerlendirmesini yaptı.

53 MİLYONDAN FAZLA ÜRÜN SATILDI

Yavuz, “Geçen yıl 53 milyon adedin üzerinde ürün sattık. Dolar bazında 800 milyon dolar bir cirodan söz ediyoruz. Milyar dolar ciroya ve 100 milyon adet ürün satabilecek konumdayız. Hedefimiz milyar dolarlık bir şirket olma yolunda Mavi’nin büyüme potansiyellerini açığa çıkarmak ve dünyaca ünlü moda markaları ile birlikte şampiyonlar liginde yer almak” diye konuştu.

“İKİ SANİYEDE BİR JEAN SATIYORUZ”

Jean’de Türkiye’de yüzde 21 payla lider olduklarını kaydeden Yavuz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Satışlarımızın yüzde 38’ini denim oluşturuyor. Yüzde 64 ise life style ürünler… Geçen yıl dünyada 14 milyon adet Jean sattık. Türkiye’de pazar lideriyiz. İki saniyede bir Jean satıyoruz. Toplam ürünlere baktığımızda erkekte ikinci, kadında üçüncü markayız. 7 milyon aktif müşterimiz var. Müşterilerimizin yüzde 55’i erkek. Geçen yıl 1,3 milyon yeni müşteri kazandık. Önümüzdeki üç yılda da büyük işlere imza atmak için yola çıktık.”

“PARAMIZ VAR, ORTAKLIK DÜŞÜNMÜYORUZ”

Denimin yüzde 100’ünü, denim dışı ürünlerin ise yüzde 80’inin Türk üreticilere ürettirdiklerini belirten Cüneyt Yavuz, yurt dışında üretim veya ortaklık konularının gündemlerinde olmadığını vurguladı. Yavuz, “Paramız var, ortak alma planımız yok. Ama birkaç yıl içinde Mavi yeni sürprizler yaratabilir” değerlendirmesini yaptı.

Kuzey Amerika pazarını önemsediklerini, FLO’nun eski CEO’su Burak Övünç’ü transfer ettiklerini de dile getiren Yavuz, “Burak Övünç Kuzey Amerika CEO’su oldu. Orada çok hızlı büyüme planımız var. En az Türkiye kadar bir büyüme beklentim var” dedi.

ÇALIŞANLARIN YÜZDE 60’I, YÖNETİCİLERİN YÜZDE 53’Ü KADIN

Cüneyt Yavuz, Mavi’de kadın çalışan oranının yüzde 60 olduğuna da değindi ve şöyle devam etti: “Kadın çalışanların yüzde 53’ü yönetici pozisyonunda. Şu anda yönetim kurulunun yüzde 30’u kadın. Yakında bu oranı yüzde 50-50’ye çıkaracağız.”

patronlardunyasi.com